Performance

Performance

Plads til køreglæde
Den nye i30 fastback fås med tre forskellige motorer alt efter, om du foretrækker benzin, diesel eller mild hybrid.
1.0 T-GDi benzin

1.0 T-GDi benzin

1.0-motoren fås med 120 hk og en 6-trins manuel gearkasse eller 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse (DCT). For en bedre brændstofeffektivitet og lavere CO2-udledning fås denne variant også som mild hybrbid. Maks. drejningsmoment: 172 Nm.

1.5 T-GDi 48V mild hybrid

1.5 T-GDi 48V mild hybrid

Som noget helt nyt kan du vælge en 1.5-motor med 159 hk. Denne motorvariant er kun tilgængelig for mild hybrid. Fås med både 6-trins manuelt gear, herunder e-clutch, og 7-trins DCT-automatgear. Maks. drejningsmoment: 253 Nm. 

1.6 CRDi diesel

1.6 CRDi diesel

Er du mere til diesel, så fås i30 fastback også med en 1.6-dieselmotor og 115 hk. Diesel mild hybrid er også en mulighed. Her er der mulighed for en 1.6-dieselmotor med 136 hk og 48V-mild hybrid-teknologi. Maks. drejningsmoment: 320 Nm. 

Trækker op til 1.500 kg

Trækker op til 1.500 kg

Den nye i30 fastback kan trække op til 650 kg (uden bremser) og op til 1.500 kg (med bremser). 

Nyt gear til din kørestil
Den nye i30 fastback fås med den velkendte 6-trins manuelle gearkasse eller en 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse (DCT). Vælger du mild hybrid-varianten, er der, som noget helt nyt, mulighed for e-clutch.
E-clutch

E-clutch

Som noget helt nyt er der mulighed for e-clutch. E-cluth kan sammenlignes med den almindelige manuelle gearkasse, som vi kender den. Forskellen er, at betjeningen er elektronisk, og at systemet automatisk kan aktivere koblingen uden chaufførerens input. Når motoren standsens, standses brændstofniveauet og CO2-udledningen også. 

Kun til mild hybrid med manuelt gear. 

7-trins dobbeltkoblingsgearkasse (DCT)

7-trins dobbeltkoblingsgearkasse (DCT)

Hyundai's egen 7-trins automatgearkasse med dobbeltkobling sænker brændstofforbruget og gør i30 fastback sjov at køre i.

Afhængig af variant. 

Mild hybrid-teknologi
Det effektive mild hybrid-system på 48V understøtter forbrændingsmotoren og tilføjer elektrisk kraft i forbindelse med acceleration. På den måde får du en bedre brændstoføkonomi og en mindre CO2-udledning under kørsel.
Komfortabel start

Komfortabel start

Mild hybrid-systemet er især nyttigt i bytrafik. Her understøtter den såkaldte Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) forbrændingsmotoren, når den genstartes efter stop. Dette giver en hurtigere og mere jævn start. 

Acceleration

Acceleration

Under acceleration understøtter den såkaldte startgenerator motoren med 4-10 kW afhængigt af omstændighederne. Når bilen er kommet op i fart, skifter systemet tilbage til normal kørsel uden strøm. 

Opladning under kørsel

Opladning under kørsel

Ved konstant hastighed eller tomgang oplades 48V-batteriet afhængigt af batteriets ladetilstand. 

Genindvending

Genindvending

Ved bremsning eller motorbremsning oplades batteriet af startgeneratoren. Generatoren konverterer bevægelsesenergi til elektrisk energi og overfører det til batteriet.

Udvidet start-stop

Udvidet start-stop

Når der motorbremses ved lave hastigheder på 30 km/t aktiveres det udvidede start/stop-system. Ved kørsel under 30 km/t aktiveres e-clutch, og motoren standses for en bedre brændstoføkonomi. Motoren startes igen, når der ønskes acceleration.

Kun ved biler med manuelt gear. 

Hvad vil du læse mere om?
Opgraderet design

Opgraderet design

Mere om design
Nye sikkerhedsfunktioner

Nye sikkerhedsfunktioner

Mere om sikkerhed
Styr din i30 fra din smartphone

Styr din i30 fra din smartphone

Mere om connectivity
Komfort i verdensklasse

Komfort i verdensklasse

Mere om komfort