
Performance
Væn dig til komplet fleksibilitet. IONIQ Plug-in Hybrid giver dig alle fordelene ved en elbil – plus den fleksibilitet, en hybridbil med benzinmotor giver. Et kraftfuldt 8,9 kWh litium-ion-polymer-batteri giver dig en elektrisk rækkevidde på op til 52 km ved et enkelt tryk på en knap.
Når den elektriske rækkevidde er opbrugt, fungerer IONIQ Plug-in Hybrid som IONIQ Hybrid. Takket være dens parallelle hybriddrivlinjesystemer kan den både køre på benzinmotor, elmotor - eller begge. Kør lige så langt du vil. Og når du kommer frem, kan du slutte bilen til en ladestation. Men selv når du kører, oplader det justerbare regenererende bremsesystem batteriet ved at bruge elmotoren til at sænke bilens hastighed. Man kan vælge mellem fire niveauer af regenerativ bremsekraft.
Rækkevidde iht. WLTP. Rækkevidden kan variere afhængigt af vejforholdene, kørestil og temperatur.

1.6-liters GDi-benzinmotor
Den særligt kalibrerede 1.6-liters motor med direkte indsprøjtning yder 105 hk med klassens førende energieffektivitet. Direkte benzinindsprøjtning trækker den maksimale mængde energi ud af hver eneste dråbe brændstof.

Elmotor med en effekt på 44,5 kW
Nyd elektrisk acceleration. Elmotoren på 44,5 kW har et højt drejningsmoment og effektivitet. Den leverer også fremragende acceleration ved start.

6-trins DCT-automatgearkasse
Vores innovative dobbeltkoblingsgearkasse (DCT) sørger for en glidende kørsel, så man virkelig opnår en fornøjelig køreoplevelse. Den virker således, at én kobling betjener ulige gear, mens den anden betjener lige gear, hvilket giver dig hurtigere respons og overordnet en mere dynamisk oplevelse.

Lithium-ion-polymer-batteri
Det kraftfulde lithium-ion-polymer-batteri på 8,9 kWh har overlegne opladnings-/afladningsegenskaber, hvilket både maksimerer elkørsel og energilagring fra regenerativ opbremsning. Ved at montere batteriet under sæderne opnår IONIQ Plug-in Hybrid et exceptionelt lavt tyngdepunkt. Dette forbedrer smidigheden markant og er en af årsagerne til, at bilen er så sjov at køre i.

Elektrisk rækkevidde + fleksibilitet
Hvis du ikke er helt klar til en ren elbil, er en plug-in hybrid det perfekte kompromis. Du får omkring 52 kilometer ren elkørsel, hvilket bør være mere nok til de fleste køreture, men du har altid benzinmotoren som backup, hvis du planlægger en længere køretur.
Rækkevidde iht. WLTP. Rækkevidden kan variere afhængigt af vejforholdene, kørestil og temperatur.

Nul udstødningsemissioner ved ren elkørsel
Bliv elektrisk med et enkelt tryk på en knap. IONIQ Plug-in Hybrids kraftfulde litium-ion polymer-batteri på 8,9 kWh giver dig en elektrisk rækkevidde på op til 52 km. Når den elektriske rækkevidde er opbrugt, kan bilen fortsætte automatisk i hybrid-tilstand, hvor elmotoren også anvendes.
Rækkevidde iht. WLTP. Rækkevidden kan variere afhængigt af vejforholdene, kørestil og temperatur.

Kør længere på en liter benzin
IONIQ Plug-in Hybrid løfter brændstofeffektivitet til et nyt niveau, idet dens batteridrevne elmotor arbejder sammen med bilens benzinmotor, så der opnås en forbløffende brændstoføkonomi og færre emissioner.

Start/lav hastighed
Elektrisk kørsel
Under start eller kørsel ved lav hastighed driver den elektricitet, som lagres i batteriet, elmotoren, som så accelererer IONIQ Plug-in Hybrid.

Acceleration/stigning
Benzinmotor og elmotor
Under kraftig acceleration eller kørsel op ad en stigning arbejder elmotor og benzinmotor sammen for at maksimere acceleration og mindske brændstofforbrug.

Konstant hastighed
Benzinmotor og elmotor
Ved konstante hastigheder leveres effekten af enten benzinmotoren eller elmotoren, alt efter hvad der er mest energieffektivt i den pågældende situation. Og hvis batteriet er tilstrækkeligt opladet, kan du altid aktivere fuld eldrift ved at trykke på EV-knappen.

Deceleration/nedkørsel
Regenerativ bremsning
Det regenererende bremsesystem oplader batteriet ved at bruge elmotoren til at sænke bilens hastighed. Under deceleration eller kørsel ned ad en hældning gemmes den energi, som det regenererende bremsesystem genererer, i batteriet.

Regenerativ bremsning
Elmotor + batteri
Når EV-drift er aktiveret, driver den energi, som lagres i lithium-ion-polymer-batteriet på 8,9 kW, elmotoren, hvilket sikrer nul udstødningsemission. IONIQ Plug-in Hybrids justerbare regenerative bremsesystem oplader batteriet ved at bruge elmotoren til at sænke bilens hastighed. Man kan nemt justere niveauet for regenerativ opbremsning ved hjælp af de såkaldte paddle shifters bagved rattet. Man kan vælge mellem fire niveauer: Alle niveauer har hver deres decelerationsniveau og ladestyrke.



Forudser stigning
Når en stigning forventes på en rute, og batteriets ladestatus er lav, øger IONIQ Plug-in Hybrid motorkraften en smule for at oplade batteriet inden stigningen. Dette sikrer, at elmotoren kan hjælpe under kørsel op ad en stigning og minimerer den ineffektive brug af benzinmotoren ved kørsel op ad stigninger – hvilket optimerer brændstofeffektiviteten.

Forudser nedkørsel
Hvis batteriet er tilstrækkeligt opladet, øger IONIQ Plug-in Hybrid elmotorens strømforbrug inden kørsel ned ad en hældning for at minimere brændstofforbruget. Strømmen genindvindes så på vej ned ad hældningen ved hjælp af regenerativ opbremsning.

Coasting Guide
Coasting Guide analyserer ruteinformation fra navigationssystemet for at informere føreren, når en situation, der kræves deceleration, er umiddelbart forestående. Dette kan være en retningsændring eller en motorvejsfrakørsel. Et symbol i instrumentpanelet og et lydsignal informerer føreren om, at han kan flytte foden væk fra speederen. Formålet er at reducere brændstofforbruget yderligere ved at anvende elmotoren til at rulle i frigear og ved at minimere brugen af bremsen.

Raffineret design

Opladning

Hyundai SmartSense
