Performance

Performance

Plug-in-performance
Den nye IONIQ plug-in hybrid kombinerer en batteridreven elmotor på 44,5 kW med en særligt kalibreret benzinmotor med direkte indsprøjtning, så du får en ydelse på 141 hk og et drejningsmoment på 265 Nm. Når man tilføjer en blødt skiftende dobbeltkoblingsgearkasse og en let, men superstærk karrosseristruktur til dette dynamiske mix, opnår man en meget medrivende køreoplevelse.
1,6-liters Kappa Atkinson-cyklus GDI-benzinmotor

1,6-liters Kappa Atkinson-cyklus GDI-benzinmotor

Den særligt kalibrerede 1,6-liters motor med direkte indsprøjtning yder 105 hk med klassens førende energieffektivitet. Direkte benzinindsprøjtning trækker den maksimale mængde energi ud af hver eneste dråbe brændstof.

Elmotor med en effekt på 44,5 kW

Elmotor med en effekt på 44,5 kW

Nyd elektrisk acceleration. Elmotoren på 44,5 kW har et højt drejningsmoment og effektivitet. Den leverer også fremragende acceleration ved start.

6-trins DCT automatgearkasse

6-trins DCT automatgearkasse

Vores innovative dobbeltkoblingsgearkasse (DCT) sørger for en glidende kørsel, så man virkelig opnår en fornøjelig køreoplevelse. Den virker således, at én kobling betjener ulige gear, mens den anden betjener lige gear, hvilket giver dig hurtigere respons og overordnet en mere dynamisk oplevelse.

Lithium-ion-polymer-batteri

Lithium-ion-polymer-batteri

Det kraftfulde lithium-ion-polymer-batteri på 8,9 kWh har overlegne opladnings-/afladningsegenskaber, hvilket både maksimerer elkørsel og energilagring fra regenerativ opbremsning. Ved at montere batteriet under sæderne opnår IONIQ plug-in hybrid et exceptionelt lavt tyngdepunkt. Dette forbedrer smidigheden markant og er en af årsagerne til, at bilen er så sjov at køre i.

Energiflow
Den nye IONIQ plug-in hybrid kan køre på ren elektricitet fra sit batteri, når elfunktionen er tilkoblet. Eller den kan køre som en hybridbil, der skifter problemfrit mellem sin benzinmotor og elmotor afhængigt af kørselssituationen. Det regenerative bremsesystem oplader batteriet ved brug af bilens motorbremse. Den energi, som lagres i batteriet, driver elmotoren, så den kan hjælpe under acceleration, kørsel op ad stigninger samt kørsel med lav hastighed. Det komplekse energiflow illustreres på de næste billeder.
Oplev to køreprogrammer: ECO og Sport
Ved et tryk på en knap giver IONIQ plug-in hybrid dig mulighed for at vælge mellem to køreprogrammer: ECO og Sport. LCD-skærmen skifter stil og farve afhængigt af det valgte køreprogram. Programmerne ændrer bilens karakter, og du mærker forskellen øjeblikkeligt.  
Brændstofbesparelse og mindre udledning: ECO-DAS 
Den fremragende brændstofeffektivitet og det lave CO2-udslip understøttes af det såkaldte ECO Driving Assistant System. Når en rute indtastes i navigationssystemet, analyseres vejforholdene helt frem til destinationen. Føreren bliver gjort opmærksom på, hvornår det er tid til at decelerere - for derved at opnå en bedre brændstoføkonomi. Virker ved hastigheder fra 40-160 km/t (ekstraudstyr - kræver navigation).
Justerbart regenererende bremsesystem
Det justerbare regenererende bremsesystem oplader batteriet ved at bruge elmotoren til at sænke bilens hastighed. Man kan nemt justere niveauet for regenerativ opbremsning ved hjælp af skiftepalerne bag ved rattet. Man kan vælge mellem fire niveauer: Alle niveauer har hver deres decelerationsniveau og ladestyrke. Jo højere niveau, desto kraftigere decelererer bilen, når man fjerner foden fra speederen.
Paddle shifters og justerbar regenererende bremsestyring
Det justerbare regenererende bremsesystem oplader batteriet ved at bruge elmotoren til at sænke bilens hastighed. Man kan nemt justere niveauet for regenerativ opbremsning ved hjælp af skiftepalerne bag ved rattet. Man kan vælge mellem fire niveauer: Alle niveauer har hver deres decelerationsniveau og ladestyrke. Jo højere niveau, desto kraftigere decelererer bilen, når man fjerner foden fra speederen.
Fleksibel plug-in hybrid-opladning
Med IONIQ plug-in hybrid har du flere muligheder for opladning.
2 timer og 15 min

2 timer og 15 min

Normal opladning (3,3kW) 8.9kWh

1100 km

1100 km

1 opladning + 1 fuld tank

52 km

52 km

på ren el.

Afhængigt af forsyningsnettet på bopælen eller hvilken type offentlig ladestation, man har adgang til, tilbyder IONIQ plug-in hybrid mange forskellige muligheder for opladning. Når bilen er tilsluttet en vægmonteret boks til hjemmebrug / ladestation med vekselstrøm tager det 2 timer og 15 minutter at lade batteriet helt op. Man kan også tilslutte bilen til en almindelig husholdningsstikdåse ved hjælp af ICCB-kablet (kontrolboks med kabel). IONIQ plug-in hybrid er udstyret med en 3,3 kW-oplader i bilen, som omformer vekselstrøm fra stikdåsen til jævnstrøm - og oplader batteriet i bilen.

Opladningtid kan variere alt efter ladestander, temperatur og bilens tilstand.