Performance

Performance

Hvad er en plug-in hybrid?

Væn dig til komplet fleksibilitet. IONIQ plug-in hybrid giver dig alle fordelene ved en elbil – plus den fleksibilitet, en hybridbil med benzinmotor giver. Et kraftfuldt 8,9 kWh litium-ion-polymer-batteri giver dig en elektrisk rækkevidde på op til 52 km ved et enkelt tryk på en knap.

Når den elektriske rækkevidde er opbrugt, fungerer IONIQ plug-in hybrid som IONIQ hybrid. Takket være dens parallelle hybriddrivlinjesystemer kan den både køre på benzinmotor, elmotor - eller begge. Kør lige så langt du vil. Og når du kommer frem, kan du slutte bilen til en ladestation. Men selv når du kører, oplader det justerbare regenererende bremsesystem batteriet ved at bruge elmotoren til at sænke bilens hastighed. Man kan vælge mellem fire niveauer af regenerativ bremsekraft.

Rækkevidde iht. WLTP. Rækkevidden kan variere afhængigt af vejforholdene, kørestil og temperatur.

Plug-in-performance
IONIQ plug-in hybrid kombinerer en batteridreven elmotor på 44,5 kW med en særligt kalibreret benzinmotor med direkte indsprøjtning, så du får en ydelse på 141 hk og et drejningsmoment på 265 Nm. Når man tilføjer en blødt skiftende dobbeltkoblingsgearkasse og en let, men superstærk karrosseristruktur til dette dynamiske mix, opnår man en meget medrivende køreoplevelse.
1.6-liters GDi-benzinmotor

1.6-liters GDi-benzinmotor

Den særligt kalibrerede 1.6-liters motor med direkte indsprøjtning yder 105 hk med klassens førende energieffektivitet. Direkte benzinindsprøjtning trækker den maksimale mængde energi ud af hver eneste dråbe brændstof.

Elmotor med en effekt på 44,5 kW

Elmotor med en effekt på 44,5 kW

Nyd elektrisk acceleration. Elmotoren på 44,5 kW har et højt drejningsmoment og effektivitet. Den leverer også fremragende acceleration ved start.

6-trins DCT-automatgearkasse

6-trins DCT-automatgearkasse

Vores innovative dobbeltkoblingsgearkasse (DCT) sørger for en glidende kørsel, så man virkelig opnår en fornøjelig køreoplevelse. Den virker således, at én kobling betjener ulige gear, mens den anden betjener lige gear, hvilket giver dig hurtigere respons og overordnet en mere dynamisk oplevelse.

Lithium-ion-polymer-batteri

Lithium-ion-polymer-batteri

Det kraftfulde lithium-ion-polymer-batteri på 8,9 kWh har overlegne opladnings-/afladningsegenskaber, hvilket både maksimerer elkørsel og energilagring fra regenerativ opbremsning. Ved at montere batteriet under sæderne opnår IONIQ plug-in hybrid et exceptionelt lavt tyngdepunkt. Dette forbedrer smidigheden markant og er en af årsagerne til, at bilen er så sjov at køre i.

Oplev fordelene ved at køre i en plug-in hybrid
IONIQ plug-in hybrid tilbyder dig den fremragende brændstoføkonomi, som hybridbiler er kendt for, plus de ekstra fordele ved en markant rækkevidde kun på el.
Elektrisk rækkevidde + fleksibilitet

Elektrisk rækkevidde + fleksibilitet

Hvis du ikke er helt klar til en ren elbil, er en plug-in hybrid det perfekte kompromis. Du får omkring 52 kilometer ren elkørsel, hvilket bør være mere nok til de fleste køreture, men du har altid benzinmotoren som backup, hvis du planlægger en længere køretur.

Rækkevidde iht. WLTP. Rækkevidden kan variere afhængigt af vejforholdene, kørestil og temperatur.

Nul udstødningsemissioner ved ren elkørsel

Nul udstødningsemissioner ved ren elkørsel

Bliv elektrisk med et enkelt tryk på en knap. IONIQ plug-in hybrids kraftfulde litium-ion polymer-batteri på 8,9 kWh giver dig en elektrisk rækkevidde på op til 52 km. Når den elektriske rækkevidde er opbrugt, kan bilen fortsætte automatisk i hybrid-tilstand, hvor elmotoren også anvendes.

Rækkevidde iht. WLTP. Rækkevidden kan variere afhængigt af vejforholdene, kørestil og temperatur.

Kør længere på en liter benzin

Kør længere på en liter benzin

IONIQ plug-in hybrid løfter brændstofeffektivitet til et nyt niveau, idet dens batteridrevne elmotor arbejder sammen med bilens benzinmotor, så der opnås en forbløffende brændstoføkonomi og færre emissioner.

Energiflow
IONIQ plug-in hybrid kan køre på ren elektricitet fra sit batteri, når elfunktionen er tilkoblet. Eller den kan køre som en hybridbil, der skifter problemfrit mellem sin benzinmotor og elmotor afhængigt af kørselssituationen. Det regenerative bremsesystem oplader batteriet ved brug af bilens motorbremse. Den energi, som lagres i batteriet, driver elmotoren, så den kan hjælpe under acceleration, kørsel op ad stigninger samt kørsel med lav hastighed. Det komplekse energiflow illustreres på de næste billeder.
Start/lav hastighed

Start/lav hastighed

Elektrisk kørsel
Under start eller kørsel ved lav hastighed driver den elektricitet, som lagres i batteriet, elmotoren, som så accelererer IONIQ plug-in hybrid.

Acceleration/stigning

Acceleration/stigning

Benzinmotor og elmotor
Under kraftig acceleration eller kørsel op ad en stigning arbejder elmotor og benzinmotor sammen for at maksimere acceleration og mindske brændstofforbrug.

Konstant hastighed

Konstant hastighed

Benzinmotor og elmotor
Ved konstante hastigheder leveres effekten af enten benzinmotoren eller elmotoren, alt efter hvad der er mest energieffektivt i den pågældende situation. Og hvis batteriet er tilstrækkeligt opladet, kan du altid aktivere fuld eldrift ved at trykke på EV-knappen.

Deceleration/nedkørsel

Deceleration/nedkørsel

Regenerativ bremsning
Det regenererende bremsesystem oplader batteriet ved at bruge elmotoren til at sænke bilens hastighed. Under deceleration eller kørsel ned ad en hældning gemmes den energi, som det regenererende bremsesystem genererer, i batteriet.

Regenerativ bremsning

Regenerativ bremsning

Elmotor + batteri
Når EV-drift er aktiveret, driver den energi, som lagres i lithium-ion-polymer-batteriet på 8,9 kW, elmotoren, hvilket sikrer nul udstødningsemission. IONIQ plug-in hybrids justerbare regenerative bremsesystem oplader batteriet ved at bruge elmotoren til at sænke bilens hastighed. Man kan nemt justere niveauet for regenerativ opbremsning ved hjælp af de såkaldte paddle shifters bagved rattet. Man kan vælge mellem fire niveauer: Alle niveauer har hver deres decelerationsniveau og ladestyrke.

Oplev to køreprogrammer: ECO og Sport
Ved et tryk på en knap giver IONIQ plug-in hybrid dig mulighed for at vælge mellem to køreprogrammer: ECO og Sport. LCD-skærmen skifter stil og farve afhængigt af det valgte køreprogram. Programmerne ændrer bilens karakter, og du mærker forskellen øjeblikkeligt.  
01 Eco
02 Sport
ECO-DAS
Den fremragende brændstofeffektivitet og det lave CO2-udslip understøttes af det såkaldte ECO Driving Assistant System. Når en rute indtastes i navigationssystemet, analyseres vejforholdene helt frem til destinationen. Føreren bliver gjort opmærksom på, hvornår det er tid til at decelerere - for derved at opnå en bedre brændstoføkonomi. Virker ved hastigheder fra 40-160 km/t (ekstraudstyr - kræver navigation).
Forudser stigning

Forudser stigning

Når en stigning forventes på en rute, og batteriets ladestatus er lav, øger IONIQ plug-in hybrid motorkraften en smule for at oplade batteriet inden stigningen. Dette sikrer, at elmotoren kan hjælpe under kørsel op ad en stigning og minimerer den ineffektive brug af benzinmotoren ved kørsel op ad stigninger – hvilket optimerer brændstofeffektiviteten.

Forudser nedkørsel

Forudser nedkørsel

Hvis batteriet er tilstrækkeligt opladet, øger IONIQ plug-in hybrid elmotorens strømforbrug inden kørsel ned ad en hældning for at minimere brændstofforbruget. Strømmen genindvindes så på vej ned ad hældningen ved hjælp af regenerativ opbremsning.

Coasting Guide

Coasting Guide

Coasting Guide analyserer ruteinformation fra navigationssystemet for at informere føreren, når en situation, der kræves deceleration, er umiddelbart forestående. Dette kan være en retningsændring eller en motorvejsfrakørsel. Et symbol i instrumentpanelet og et lydsignal informerer føreren om, at han kan flytte foden væk fra speederen. Formålet er at reducere brændstofforbruget yderligere ved at anvende elmotoren til at rulle i frigear og ved at minimere brugen af bremsen.

Hvad vil du læse mere om?
Raffineret design

Raffineret design

Mere om design
Hyundai SmartSense

Hyundai SmartSense

Mere om sikkerhed
Komfortudstyr

Komfortudstyr

Mere om komfort