KONA Hybrid
Fra 249.995 kr.
KONA Hybrid
Fra 249.995 kr.

Performance


Benzinmotor
Den nye KONA Hybrid har en 1.6 GDi-motor, som leverer 105 hk og en klasseledende brændstoføkonomi. Direkte indsprøjtning sikrer maksimal udbytte af hver eneste dråbe benzin.

6-trins DCT-gearkasse
Den manuelle dobbeltkoblingsgearkasse i KONA Hybrid giver dig et mere naturligt og sportsligt gearskifte. DCT-gearkassen giver bedre acceleration med direkte respons fra motoren - og kombinerer dermed det bedste fra den manuelle og automatiske gearkasse.

Elmotor
Nyd elmotorens effektive acceleration. Den elektriske motor på 43,5 hk leverer et højt drejningsmoment og tilbyder en imponerende acceleration.

Lithium-ion-polymer-batteri
KONA Hybrid er udstyret med et lithium-ion-polymer-batteri på 1,5 kWt, som maksimerer kørsel på el og energiopsamling ved bremsning. Denne type batteri bevarer sin høje kapacitet, også selvom batteriet ikke aflades mellem opladningerne

Start/lav hastighed
Når man starter fra stilstand eller kører i lav hastighed, bruges den elektricitet, der er gemt i batteriet, til at drive den elektriske motor ved acceleration.

Regenerativt bremsesystem
Ved bremsning fungerer den elektriske motor som en generator, der gendanner og konverterer energi/elektricitet til batteriet.

Acceleration/op ad bakke
Når du accelererer kraftigt eller kører op ad en bakke, arbejder elmotoren og benzinmotoren sammen for at maksimere accelerationen og minimere brændstofforbruget.

Konstant hastighed
Ved konstant hastighed køres bilen enten af benzinmotoren eller af den elektriske motor, alt efter hvad der er mest energieffektivt i den aktuelle situation.

Deceleration/ned ad bakke
Det regenerative bremsesystem oplader batteriet ved at lade den elektriske motor hjælpe bilen med at bremse. Når du bremser eller kører ned ad en bakke, spares energien, som systemet genvinder i batteriet.

Forudser stigning
Når der forventes en stigning på din rute, og batteriets ladningstilstand er lav, øges motoreffekten for at kunne oplade batteriet forud for stigningen. Det sikrer, at den elektriske motor kan hjælpe bilen op ad hældningen og samtidig minimere brugen af benzinmotoren. På den måde optimeres brændstofeffektiviteten.

Forudser nedkørsel
Hvis batteriet derimod er tilstrækkeligt opladet, øger den nye KONA Hybrid niveauet for elmotorforbruget inden hældningen for at minimere brændstofforbruget. Derefter genvindes den elektriske kraft på vej ned af bakken ved hjælp af regenerativ bremsning.

Coasting Guide
Det er den såkaldte Coasting Guide, der analyserer den indtastede rute for derved at kunne fortælle føreren, hvor på ruten, der kræves deceleration. Dette kan være en ændring af retningen eller en motorvejsafkørsel. Et symbol i instrumenteringen og et lydsignal informerer føreren om, at foden kan fjernes fra gaspedalen. På den måde reduceres brændstofforbruget ved at lade den elektriske motor optage energien fra decelerationen.

Tophastighed
160 km/t

CO2-udslip
115 g/km

0-100 km/t
11,2 sek

Forbrug
5 liter/100 km

Trækker op til 1.300 kg.
KONA Hybrid kan trække 600 kg. (uden bremser) og 1.300 kg. (med bremser). Anhængertræk er ikke muligt til Pure-varianten.