Effektive motorer til både by- og landkørsel

Effektive motorer til både by- og landkørsel

Hyundai i10 kommer med en 3-cylindret benzinmotor på 1.0 liter, 67 hk og et drejningsmoment på 96 Nm
1.0 MPi-benzinmotor

1.0 MPi-benzinmotor

Den 3-cylindrede benzinmotor er udstyret med ISG-system (Idle Stop and Go) som standard. Det slukker automatisk for motoren, når bilen standser, så du opnår et lavt brændstofforbrug og en lavere CO2-udledning. Vælg mellem en automatiseret manuel gearkasse med 5 gear eller en 5-trins manuel gearkasse.

5-trins manuel gearkasse

5-trins manuel gearkasse

Den manuelle gearkasse med 5 gear er konstrueret med henblik på hurtige og præcise gearskift.

Automatiseret manuel gearkasse

Automatiseret manuel gearkasse

Den automatiserede manuelle gearkasse (AMT) med 5 gear udfører gearskiftene for dig og sikrer em nem og afslappet kørsel - ligesom ved en automatisk gearkasse, men med højere effektivitet. Dette skyldes dens lavere vægt og reduceret friktion sammenlignet med en traditionel automatisk gearkasse (ekstraudstyr). 

Bedre brændstofsøkonomi

Bedre brændstofsøkonomi

Få glæde af et reduceret brændstofforbrug takket være elektronisk optimerede gearskiftepunkter og høj mekanisk effektivitet. Ingen kraft går tabt på grund af ineffektive gearskift. 

Mere bekvemmelighed og komfort

Mere bekvemmelighed og komfort

Nemt og bekvemt. Koblings- og gearskiftebetjening sker automatisk uden din indgriben. Ikke mere besvær med konstant at skulle betjene koblingspedal og gearvælger i trafikken.

Kør den efter din egen smag

Kør den efter din egen smag

Vil du overtage styringen og selv skifte gear? Intet problem! Den manuelle gearskiftefunktion giver dig mulighed for at vælge din helt egen individuelle kørestil – uden at skulle træde på en koblingspedal.

Effektiv energiopsamling

Den nye i10 er udstyret med et intelligent energi-opsamlingssystem (ERS), som indsamler den kinetisk energi, der skabes af den fremadgående bevægelse. Denne energi bruges til at drive bilen. Så snart du slipper gaspedalen og motorbremser, omdanner systemet energien til elektricitet og lægger det på batteriet. Under acceleration bruger ERS denne elektricitet til at lette belastningen på motoren og dermed øge brændstofeffektiviteten. 

Hvad vil du læse mere om?
Et dristigt nyt look

Et dristigt nyt look

Mere om design
Klasseledende sikkerhed

Klasseledende sikkerhed

Mere om sikkerhed
Følg bilen med Bluelink

Følg bilen med Bluelink

Mere om connectivity
Komfort i verdensklasse

Komfort i verdensklasse

Mere om komfort