Performance

Performance

Nyt hybridsystem med mere effekt
Du har et stærkt hybridsystem i den nye SANTA FE Plug-in Hybrid. I tæt samarbejde leverer den nye 1.6 liters T-GDi-motor og el-motoren i alt 265 hk. Det store batteri giver dig med et enkelt tryk masser af kræfter, når du vil køre elektrisk – og benzinmotoren tager ubesværet over, når der er behov for det. Det er enkelt. Kør så langt du vil og lad op, når du er fremme.
Nyt 6-trins automatgear

Nyt 6-trins automatgear

Det nyudviklede 6-trins automatgear leverer endnu bedre transmission og brændstofeffektivitet end sin forgænger.

Pladsbesparende platform

Pladsbesparende platform

Takket være en ny platform er batteriet placeret under forsæderne. Det giver mere plads til passagerer og bagage.

Kraftfuld elektrisk motor

Kraftfuld elektrisk motor

Få glæde af elektrisk acceleration. Den elektriske motor på 66.9 kW leverer høje omdrejninger og masser af kræfter.

Lithium-ion-polymer-batteri

Lithium-ion-polymer-batteri

Det effektive batteri på 13.8 kWt maksimerer både de elektriske præstationer og oplagring af energi.

Regenerativ bremsning

Afhængig af måden du kører på, kan SANTA FE Plug-in Hybrid skifte ubesværet mellem sin benzinmotor og elektriske motor. Det regenerative bremsesystem oplader automatisk batteriet, når bilen bremser. Den energi, der derved bliver lagret i batteriet, overføres til den elektriske motor, der hjælper bilen i forbindelse med acceleration, kørsel opad og ved lave hastigheder.

Start/lav hastighed

Start/lav hastighed

Når du starter eller kører med lav hastighed, sørger elmotoren for at sætte/holde SANTA FE Plug-in Hybrid i bevægelse – via den energi der er lagret i batteriet.

Acceleration/opad

Acceleration/opad

Under acceleration eller ved kørsel opad arbejder elmotoren og benzinmotoren parallelt med at maksimere accelerationen og minimere brændstofforbruget.

Konstant fart

Konstant fart

Ved konstante hastigheder leveres strømmen enten af benzinmotoren eller af den elektriske motor, alt efter hvad der er mest energieffektivt i situationen.

Decceleration/nedad

Decceleration/nedad

Det regenerative bremsesystem oplader batteriet ved at bruge elmotoren, når der bremses. Når du bremser eller kører ned ad bakke, lagres den genererede energi i batteriet.

Regenerativ bremsning

Regenerativ bremsning

Ved bremsning eller kørsel ned ad bakke fungerer motoren som en generator og omdanner kinetisk energi til elektrisk energi, som lagres i batteriet og bruges til at drive elmotoren.

Trækker op til 1.350 kg

Trækker op til 1.350 kg

Den nye SANTA FE Plug-in Hybrid kan trække op til 750 kg (uden bremser) og op til 1.350 kg (med bremser).

Køre- og terrænvælger
Sne eller sand? Sport eller ECO? Du bestemmer. Med køre- og terrænvælgeren kan du nemt skifte køreindstilling til forholdene – og til dit humør. Vælg Sport-tilstand for forbedret performance med modificeret speeder-respons og køreegenskaber. ECO-tilstand giver maksimal brændstofeffektivitet med reduceret acceleration, skiftepunkter og klimaanlæg. Vælg komfort-tilstand for regelmæssig performance og god effektivitet.
Sne

Sne

Optimerer styringen og giver et godt vejgreb under glatte og snedækkede forhold ved at justere motorens drejningsmoment, gearskift, trækkontrol og drejningsmomentfordeling på alle hjul.

Sand

Sand

Giver en jævn start og ydeevne i bløde og modstandsdygtige forhold ved at justere motorens drejningsmoment, gearskift, trækkontrol og drejningsmomentfordeling på alle hjul.

Mudder

Mudder

Optimerer bilens præstation til at køre i glatte og meget modstandsdygtige forhold ved at justere motorens drejningsmoment, gearskift, trækkontrol og drejningsmomentfordeling på alle hjul.

HTRAC™-firhjulstræk
Dårligt vejr? Udfordrende sving? Intet problem! Den nye SANTA FE Plug-in Hybrid fås med HTRAC™-firhjulssystem, som gør det sikrere og mere behageligt at køre i glatte byggader og på ujævne landeveje. Vælg mellem fire køreindstillinger alt efter kørselssituationen.
Comfort

Comfort

Comfort-indstillingen giver forbedret stabilitet. Under glatte forhold overfører systemet automatisk kraft til alle fire hjul.

ECO

ECO

ECO-indstillingen giver forbedret brændstofeffektivitet ved kun at sende kraft til forhjulene. Under glatte forhold fordeles kraften automatisk på alle fire hjul.

Sport

Sport

Sport-indstillingen giver en forbedret acceleration med et op til 50% øget drejningsmoment på baghjulene. Under glatte forhold fordeles kraften automatisk på alle fire hjul.

Smart

Smart

Smart-indstillingen tilpasser sig din kørestil og vejforhold og skifter automatisk mellem ECO, Sport og Comfort for at levere optimal ydelse.

Performance-affjedring

Performance-affjedring

MacPherson-affjedring giver forbedret stabilitet og køreegenskaber.

Hvad vil du læse mere om?
Designet til at imponere

Designet til at imponere

Mere om design
Elektrisk køreglæde

Elektrisk køreglæde

Mere om opladning
Kom sikkert frem

Kom sikkert frem

Mere om sikkerhed
Godt forbundet med din bil

Godt forbundet med din bil

Mere om connectivity