Performance

Performance

Elektrificeret køreglæde
Den helt nye TUCSON Hybrid er udstyret med den nye 1.6 liters T-GDi benzinmotor og en 44.2 kW elektrisk motor, der bliver hjulpet godt på vej af et 1.49 kWt lithium-ion-batteri. Systemet er det mest kraftfulde blandt varianterne med en kombineret ydelse på 230 hk og et moment på 350 Nm. Det betyder, at du ikke bare får maksimal køreglæde, men også god samvittighed over et lavere brændstofforbrug.
Paddle shift

Paddle shift

Vil du gerne kunne mærke bilen helt ud i fingerspidserne? Skift gear med de smarte ’paddle shift’, som sidder lige ved rattet.

Batteri

Batteri

Lithium ion-polymerbatteriet på 1.49 kWt lagrer elektricitet fra det regenerative bremsesystem og fører løbende ny energi til den elektriske motor.

Benzinmotor

Benzinmotor

Den nye 1.6 liters T-GDi benzinmotor, baseret på Hyundais nye og banebrydende CVVD-teknologi, optimerer både ydelse og brændstofeffektivitet.

Elektrisk motor

Elektrisk motor

Den kraftfulde elektriske motor på 44.2 kW leverer et moment på 265 Nm. Det sikrer hurtig acceleration og føjer et sporty element til TUCSON Hybrid.

Regenerativ opladning
Afhængig af måden du kører på, vil den helt nye TUCSON Hybrid kunne skifte ubesværet mellem sin benzinmotor og elektriske motor. Det regenerative bremsesystem oplader automatisk batteriet, når bilen bremser. Den energi, der derved bliver lagret i batteriet, overføres til den elektriske motor, der hjælper bilen i forbindelse med acceleration, kørsel opad og ved lave hastigheder.
Start/lav hastighed

Start/lav hastighed

Når du starter eller kører med lav hastighed, sørger elmotoren for at sætte/holde TUCSON i bevægelse – via den energi der er lagret i batteriet.

Acceleration/Opad

Acceleration/Opad

Under acceleration eller ved kørsel opad arbejder elmotoren og benzinmotoren parallelt med at maksimere accelerationen og minimere brændstofforbruget.

Konstant fart

Konstant fart

Ved konstante hastigheder leveres strømmen enten af benzinmotoren eller af den elektriske motor, alt efter hvad der er mest energieffektivt i situationen.

Deceleration/Nedad

Deceleration/Nedad

Det regenerative bremsesystem oplader batteriet ved at bruge elmotoren, når der bremses. Når du bremser eller kører ned ad bakke, lagres den genererede energi i batteriet.

Regenerativ bremsning

Regenerativ bremsning

Ved bremsning eller kørsel ned ad bakke fungerer motoren som en generator og omdanner kinetisk energi til elektrisk energi, som lagres i batteriet og bruges til at drive elmotoren.

Øget brændstofeffektivitet og performance
Hyundai har som de første i verden udviklet en særlig Continously Variable Valve Duration-teknologi (CVVD). Den nye teknologi optimerer motorens ydelse og brændstofeffektivitet, samtidig med at den reducerer CO2-udledningen under kørsel. Teknologien regulerer varigheden af ventilens åbning og lukning alt efter kørselsforholdene.

Tillad cookies, for at se denne video

HTRAC™-firehjulstræk

HTRAC™-firehjulstræk

Dårligt vejr? Udfordrende sving? Intet problem! Det innovative HTRAC-firehjulssystem sikrer dig optimal kontrol under alle forhold.

Afhængig af variant

Terrænvælger

Terrænvælger

Sne, sand eller mudder? Terrænvælgeren giver dig mulighed for at skifte og optimere dine køreegenskaber, heriblandt firehjulstræk, alt efter situation. 

Afhængig af variant

Elektronisk undervogn (ESC)

Elektronisk undervogn (ESC)

ESC sikrer bedre kontrol med den avancerede elektroniske undervogn. Systemet reducerer stød og bevægelser fra undervognen og giver dig højere komfort.

Hvad vil du læse mere om?
Knivskarpe linjer

Knivskarpe linjer

Kom sikkert frem

Kom sikkert frem

Godt forbundet med din TUCSON

Godt forbundet med din TUCSON

Plads til store armbevægelser

Plads til store armbevægelser