Performance

Performance

Elektrificeret køreglæde
Den helt nye TUCSON Plug-in Hybrid leverer maksimal køreglæde og effektiv brændstoføkonomi. Den er udstyret med en 1.6-liters T-GDi benzinmotor og en elektrisk motor, der bliver hjulpet på vej af et lithium-ion-batteri på 13,8 kWt. Tilsammen giver det en ydelse på hele 265 hk og et moment på 350 Nm.
Paddle shifters

Paddle shifters

Vil du gerne kunne mærke bilen helt ud i fingerspidserne? Skift gear med de smarte ’paddle shifters’, som sidder lige ved rattet. Bruges også i forbindelse med regenerativ bremsning, som du kan læse mere om i afsnittet nedenfor. 

Batteri

Batteri

Lithium-ion-batteriet på 13.8 kWt lagrer elektricitet fra det regenerative bremsesystem og fører løbende ny energi til den elektriske motor.

Benzinmotor

Benzinmotor

Den nye 1.6 liters T-GDi benzinmotor, baseret på Hyundais nye og banebrydende CVVD-teknologi, optimerer både ydelse og brændstofeffektivitet.

Elektrisk motor

Elektrisk motor

Den kraftfulde elektriske motor leverer et moment på 350 Nm. Det sikrer hurtig acceleration og sportslig dynamik.

Regenerativ bremsning
Afhængig af måden du kører på, kan den helt nye TUCSON Plug-in Hybrid skifte ubesværet mellem sin benzinmotor og elektriske motor. Det regenerative bremsesystem oplader automatisk batteriet, når bilen bremser. Den energi, der derved bliver lagret i batteriet, overføres til den elektriske motor, der hjælper bilen i forbindelse med acceleration, kørsel opad og ved lave hastigheder.
Start/lav hastighed

Start/lav hastighed

Når du starter eller kører med lav hastighed, sørger elmotoren for at sætte/holde bilen i bevægelse – via den energi der er lagret i batteriet.

Acceleration/opad

Acceleration/opad

Under acceleration eller ved kørsel opad arbejder elmotoren og benzinmotoren parallelt med at maksimere accelerationen og minimere brændstofforbruget.

Konstant fart

Konstant fart

Ved konstante hastigheder leveres strømmen enten af benzinmotoren eller af den elektriske motor, alt efter hvad der er mest energieffektivt i situationen.

Deceleration/nedad

Deceleration/nedad

Det regenerative bremsesystem oplader batteriet ved at bruge elmotoren, når der bremses. Når du bremser eller kører ned ad bakke, lagres den genererede energi i batteriet.

Regenerativ bremsning

Regenerativ bremsning

Ved bremsning eller kørsel ned ad bakke fungerer motoren som en generator og omdanner kinetisk energi til elektrisk energi, som lagres i batteriet og bruges til at drive elmotoren.

Trækker op til 1.350 kg

Trækker op til 1.350 kg

TUCSON Plug-in Hybrid kan trække op til 750 kg (uden bremser) og op til 1.350 kg (med bremser). 

Øget brændstofeffektivitet og performance
Hyundai har som de første i verden udviklet en særlig Continously Variable Valve Duration (CVVD)-teknologi. Den nye teknologi optimerer motorens ydelse og brændstofeffektivitet, samtidig med at den reducerer CO2-udledningen under kørsel. Teknologien regulerer varigheden af ventilens åbning og lukning alt efter kørselsforholdene.

Tillad cookies, for at se denne video

HTRAC™-firhjulstræk

HTRAC™-firhjulstræk

Dårligt vejr? Udfordrende sving? Intet problem! Det innovative HTRAC-system sikrer dig optimal kontrol under alle forhold.

Terrænvælger

Terrænvælger

Sne, sand eller mudder? Terrænvælgeren giver dig mulighed for at skifte og optimere dine køreegenskaber, heriblandt firhjulstræk, alt efter situationen.

Elektronisk undervogn (ESC)

Elektronisk undervogn (ESC)

ESC sikrer bedre kontrol med den avancerede elektroniske undervogn. Systemet reducerer stød og bevægelser fra undervognen og giver dig højere komfort.

Ekstraudstyr.

Hvad vil du læse mere om?
Skarpt SUV-design

Skarpt SUV-design

Mere om design
Klasseledende sikkerhed

Klasseledende sikkerhed

Mere om sikkerhed
Godt forbundet med din TUCSON

Godt forbundet med din TUCSON

Mere om connectivity