Tæt tilknytning til Europa

Gennem de seneste tre årtier har Hyundai gradvist udvidet sin tilstedeværelse i Europa. Bl.a. ved at bygge en række vigtige faciliteter fra udviklings- og designcentre til produktionsfaciliteter samt ved at lancere flere modeller, der er særligt udviklet til det europæiske marked.

Generelt

Stolt producent af europæisk design – fra Europa til Europa

På nuværende tidspunkt er Hyundai repræsenteret af flere end 2.279 forhandlere i 47 europæiske lande. I 2021 blev der solgt 515.886 enheder i Europa – en stigning på 21,6% i forhold til 2020. Med TUCSON og KONA Electric i spidsen bliver seks af Hyundais bedst sælgende modeller i Europa produceret på vores fabrikker i Tyrkiet og Tjekkiet. Det svarer til 72% af vores samlede antal solgte biler i Europa.
47 europæiske lande

47 europæiske lande

Hyundai sælger p.t. sine biler i 47 europæiske lande.

2.279 forhandlere

2.279 forhandlere

Hyundai sælger sine biler i Europa gennem 2.279 forhandlere.

515.886 solgte biler

515.886 solgte biler

I 2021 solgte Hyundai 515.886 biler i Europa. 72% af dem blev bygget på vores fabrikker i Tyrkiet og Tjekkiet.

Det europæiske hovedkvarter

Det europæiske hovedkvarter

I 2006 åbnede Hyundai Motor Europe sit hovedkvarter i Offenbach i Tyskland. Herfra styres de europæiske salgs-, marketing-, eftersalgs-, flåde- og forhandleraktiviteter.

De europæiske fabrikker

De europæiske fabrikker

Grundet Hyundais stærke tilknytning til Europa påbegyndtes opbygning af europæiske produktionsfaciliteter allerede i 1990’erne. Fabrikken i Tyrkiet åbnede i 1997 og fabrikken i Tjekkiet i 2008.

Testcenter ved Nürburgring

Testcenter ved Nürburgring

For at kvalitetssikre vores biler på højeste niveau, gennemgår de et strengt testprogram på Hyundais europæiske testcenter, der ligger ved den legendariske racerbane Nürburgring i Tyskland.

Det tekniske center

Det tekniske center

Hyundai Motor Europe gør sig umage for at imødekomme de europæiske bilkøberes ønsker og behov. Derfor har de opbygget et teknisk center i Rüsselsheim i Tyskland, hvor de altid er på forkant med udviklingen.

Europæisk designede modeller

Hos Hyundai ved vi, hvor meget design betyder. Mange af vores nyeste modeller er stærkt præget af det europæiske designteam på det tekniske center i Tyskland. Det gælder bl.a. de meget populære modeller i10, i20, i30, KONA og TUCSON.

Tjekkiet

Fabrikken i Nošovice, Tjekkiet

I 2008 etableredes Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC), der er en af de mest moderne bilfabrikker i Europa.
Om fabrikken

Om fabrikken

Fabrikkens størrelse er på 2.000.000 m2 – svarende til over 250 fodboldbaner. Her arbejder ca. 3.300 højtuddannede specialister med stempling, svejsning, montering, maling og alt det andet, der skal til, når europæernes favoritbiler bygges.

Teknologi, kvalitet og kapacitet på højeste niveau

Teknologi, kvalitet og kapacitet på højeste niveau

Den højteknologiske bilfabrik rummer 550 hightech-robotter, og hver dag kommer der 1.500 biler i fire forskellige modeltyper over samlebåndet.

Produktionskapacitet

Produktionskapacitet

Hyundai Motor Manufacturing Czech har en produktionskapacitet på 350.000 biler om året.

Hvor bliver bilerne solgt?

Hvor bliver bilerne solgt?

I 2021 rundede produktionen 275.000 biler, som blev eksporteret til 70 lande. De fleste til europæiske lande, men en betydelig mængde blev også eksporteret til Mexico, Ecuador, Ny Caledonien og Martinique.

Over 3 mio. biler har været over samlebåndet

Over 3 mio. biler har været over samlebåndet

I maj 2019 producerede HMMC den bil, der fik serienummer 3.000.000. Milepælen blev rundet med en i30 N, som er Hyundais populære performancebil, og den var bestilt af en kunde i Tyskland.

Flere end 2 mio. SUV'er produceret

Flere end 2 mio. SUV'er produceret

Siden 2011 er der kommet over 2.100.000 SUV'er over samlebåndet på fabrikken i Tjekkiet.

Modeller, der produceres i Tjekkiet

Modellerne, der produceres på vores fabrik i Tjekkiet, inkluderer: KONA Electric, TUCSON, i30-serien og den højtydende i30 N.
TUCSON

TUCSON

TUCSON Plug-in Hybrid

TUCSON Plug-in Hybrid

KONA Electric

KONA Electric

i30

i30

i30 Stationcar

i30 Stationcar

Tag et nærmere kig på fabrikken i Tjekkiet

Denne video giver dig en tur bag kulisserne på den højteknologiske fabrik i Nošovice i Tjekkiet.

Tillad cookies, for at se denne video

Tyrkiet

Fabrikken i Ízmit, Tyrkiet

Hyundai Assan Otomotive Sanayi (HAOS) er Hyundais længst eksisterende fabrik udenfor Korea. Den tyrkiske fabrik ligger i Ízmit ca. 100 kilometer sydvest for Istanbul.
Om fabrikken

Om fabrikken

Omkring 2.500 mennesker arbejder på fabrikken, der har et produktionsområde på 123.000 kvadratmeter.

Moderne robotteknologi

Moderne robotteknologi

Det enestående samlebånd inkluderer flere end 170 robotter, der bidrager til produktionen af ca. 1.000 biler om dagen.

Årlig produktionskapacitet

Årlig produktionskapacitet

Fabrikken har en årlig kapacitet på 230.000 biler. Over 90% af dem bliver eksporteret til flere end 40 forskellige lande.

Har rundet bil nr. 2.000.000

Har rundet bil nr. 2.000.000

I 2019 kunne Hyundai Motor Europe fejre færdiggørelsen af bil nummer 2.000.000 fra fabrikken i Tyrkiet.

Modeller, der produceres i Tyrkiet

Den tyrkiske fabrik producerer de kompakte hatchbacks i10, i20 og i20 N samt den kompakte SUV BAYON primært til det europæiske marked.
i10

i10

i20

i20

BAYON

BAYON

Bag kulisserne på fabrikken i Tyrkiet

Denne video giver dig et indblik i, hvordan den højteknologiske fabrik i Ízmit i Tyrkiet fungerer.

Tillad cookies, for at se denne video

Testcenter

Hyundais europæiske testcenter på Nürburgring

Siden 2011 har Hyundai gennemført holdbarhedstests på Nürburgring – én af Europas mest udfordrende racerbaner. I 2013 kunne Hyundai indvie det nye europæiske testcenter samme sted. Den unikke glas- og stålbygning huser både workshops, kontorer og gæsteområder. For os er det afgørende, at der gennemføres jævnlige og strenge tests, så testcenteret er med til at sikre vores bilers sikkerhed og holdbarhed.

Tillad cookies, for at se denne video

Hyundai Motorsport

Hyundai i fuld action langs vandet i en afdeling af World Rally Championship.

World Rally Championship (WRC)

Rally er den mest simple test af mand og maskine, hvor kørerne og deres co-drivers kæmper om sejren i alle tænkelige terræner. FIA World Rally Championship er sportens uomtvistelige højdepunkt, og dér hvor kørerne og deres co-drivers vil give alt for at slutte højest på podiet.

I modsætning til racerløb på bane kæmper rallykørerne individuelt på korte strækninger, hvor det gælder om at opnå den bedste tid. De konstant skiftende landskaber bidrager til sportens ry som en af verdens mest spændende former for motorsport. WRC strækker sig fra januar til november og både hold, kørere og fans kommer hele verden rundt. Fra de vilde områder i det nordlige og sydlige Europa til de øde egne af Australien og den mexicanske ørken. Den vedvarende popularitet beviser, hvilke sportslige og tekniske udfordringer, WRC har at byde på.

Hyundai er i luften under en afdeling af Rally2.

Rally2

Rally2 er for biler, som er bygget af verdens mest fremtrædende bilproducenter, men private teams kan også være med, fordi der er strenge regler for, hvad bilerne må koste. Ved at udnytte teknologien og ekspertisen fra WRC udgør løbene i Rally2 den ideelle scene til at fremvise Hyundais sportslige og højtydende bilteknologi til nye fans og amatørkørere over hele verden. Vores bil i denne bilklasse er en i20 R5 med 1.6 liters turbomotor, firehjulstræk, en vægt på 1.230 kg. og 5-trins gearkasse.

To Hyundai-biler på banen under en Touring Car Racing-afdeling.

Touring Car Racing (TCR)

De første TCR-løb fandt sted i 2015. Siden er regelsættet blevet udbredt til banerace i store dele af motorsportens verden, og der findes nu et dusin regionale og nationale mesterskaber i kategorien. Den mest profilerede serie er TCR International Series, hvor flere af de helt store bilproducenter deltager.

Elbil fra Hyundai klar til at deltage i eTouring World Cup.

eTouring Car World Cup (ETCR)

Den første elektriske Touring Car-serie på tværs af producenter blev præsenteret i 2019. Efter en succesfuld første sæson i 2021, fik serien World Cup-status i 2022. Korte, actionmættede løb i et unikt format på både gader og baner, har givet serien en status som enestående i motorsport. Hyundai var blandt de første, der meldte sig til at deltage, og Veloster N ETCR blev den første fuldelektriske bil i Hyundais motorsportsprojekt.

Hvad vil du læse mere om?

Lokale og globale sponsorater

Lokale og globale sponsorater

Som et både globalt og lokalt brand er Hyundai engageret i en lang række begivenheder fra store, multinationale arrangementer til mindre, lokale aktiviteter. Se aktuelle sponsoraftaler her på siden.

Læs mere
Konceptbiler

Konceptbiler

Udviklingen af de biler, der ender på de danske veje, starter med en konceptbil. Bliv klogere på hvordan bl.a. IONIQ-modellerne er med til at få fremtidens bilteknologi ud til helt almindelige mennesker.

Læs mere
Om Hyundai

Om Hyundai

Vi har samlet nogle af Hyundais mest betydningsfulde historiske milepæle – lige fra den første bil til at blive den globale bilproducent, som vi er i dag.

Læs mere