Sikkerheden kommer først

Når vi udvikler biler, er sikkerhed vores højeste prioritet. Det gør sig selvfølgelig også gældende, når vi udvikler elbiler. De gennemgår samme crashtests, og de opfylder alle gældende standarder inden for elektriske biler.

Vejr

Temperatur og vejrforhold

Uanset om det regner, sner, er frostvejr eller om det er på en af årets varmeste sommerdage, så kan Hyundais elektriske biler klare det. Ekstreme temperaturer – kolde som varme – er hårde for et litiumionsbatteri, men vores elbiler er udstyret med avancerede sikkerhedssystemer, der beskytter og sikrer imod dette.
IONIQ 5 igang med at oplade i regn

Du kan roligt oplade i regnvejr

Bilens opladestik er designet, så den først starter opladningen, når ladekablets stik og bilens stik er korrekt tilsluttet, og den ikke registrerer vand. Du kan også sagtens køre elbilen i vaskehal eller igennem vandpytter, for alle komponenterne på bilen er designet, så fugt ikke kan trænge ind.

Mand stiger ud af Hyundai i snelandskab

Bevar kapaciteten

Batteriet påvirkes negativt af lave temperaturer, og det har betydning for rækkevidden. Men med Hyundais roste varmepumpesystem minimeres denne påvirkning. Du kan desuden anvende funktionen ”planlagt opvarmning” og indstille bilen til at varme op, mens den oplader, og dermed spare på batteriets ressourcer.

Ingen fare for overophedning i Hyundais elbiler.

Ingen fare for overophedning

Du kan sagtens parkere din elbil i varmen. Men det kan tage længere tid at oplade, og tophastigheden kan reduceres en smule. Desuden er der indbygget en funktion i Hyundais batterier, som sørger for, at belastningen ikke bliver for høj og at temperaturen aldrig overstiger 60 grader.

Ulykker

Sikker, hvis uheldet skulle være ude

Ligesom alle vores andre biler er Hyundais elektriske biler sikre for både fører og passagerer. Vores elbiler er nemlig bygget på den innovative, elektriske platform, E-GMP, som med en stærk stålramme øger sikkerheden.
Lavt tyngdepunkt

Lavt tyngdepunkt

Batteriet i en elektrisk bil fra Hyundai sidder i bunden af bilen. Det resulterer i et lavt tyngdepunkt, som gør, at bilen ligger solidt på vejen.

Sikker for alle passagerer

Sikker for alle passagerer

I tilfælde af et uheld absorberer 8-punkts monteringen af batteriet kraften, og beskytter dermed bilens passagerer.

Strømmen afbrydes automatisk

Strømmen afbrydes automatisk

Elbiler er udstyret med en sikkerhedsfunktion, der automatik frakobler batteriet, skulle den registrere en fejl. Hvis bilen f.eks. er impliceret i et uheld, afbrydes strømmen til bilens højspændings-komponenter inden for millisekunder.

12V-batteri som reserve

12V-batteri som reserve

Elbiler er udstyret med et 12V-batteri, som sørger for, at der er strøm til at holde bilens katastrofeblink i gang.

Elektricitet

Det er sikkert at oplade din elbil

Det skal være både sikkert og nemt at oplade din elbil – uanset om du gør det derhjemme, eller om du anvender en offentlig ladestander.
Låst ladekabel

Låst ladekabel

Når du låser din bil, låser ladekablet også, så der ikke er nogen, der kan tage det ud af hverken din bil eller ladestanderen.

Nem opladning

Nem opladning

Uanset om du oplader din elbil derhjemme eller på farten, findes der mange forskellige løsninger til ethvert behov.

Læs mere

Vores elektriske biler

IONIQ 5

IONIQ 5

  • Op til 77.4 kWh batteri
  • Op til 507 km elektrisk rækkevidde*
  • Oplad fra 10 til 80% på ned til 18 min.**
IONIQ 6

IONIQ 6

  • Op til 77.4 kWh batteri
  • Op til 614 km elektrisk rækkevidde*
  • Oplad fra 10 til 80% på ned til 18 min.**
KONA Electric

KONA Electric

  • Op til 65.4 kWh batteri
  • Op til 513 km elektrisk rækkevidde*
  • Oplad fra 10 til 80% på ned til 41 min.**
TUCSON Plug-in Hybrid

TUCSON Plug-in Hybrid

  • Op til 13.8 kWh batteri
  • Op til 65 km elektrisk rækkevidde*
  • Oplad fra 10 til 100% på ca. 3 timer og 30 min.**
SANTA FE Plug-in Hybrid

SANTA FE Plug-in Hybrid

  • Op til 13.8 kWh batteri
  • Op til 65 km elektrisk rækkevidde*
  • Oplad fra 10 til 100% på ca. 3 timer og 30 min.**

*Rækkevidde iht. WLTP. Rækkevidden afhænger af udstyrsvariant, og kan variere afhængigt af vejforholdene, kørestil, temperatur og dæktype.

**Ladetid afhænger bland andet af batteritemperatur, batteriets og ladestanderens tilstand, den tilgængelige ladestrøm, laderens beskaffenhed, udendørstemperatur og antallet af brugere på samme lader.

Hvad vil du læse mere om?

Opladning

Opladning

Rækkevidde

Rækkevidde

Ofte stillede spørgsmål

Ja! Det er mindst lige så sikkert at køre i en elbil, som at køre i en benzinbil. Hvis et sammenstød udløser bilens airbags, frakobles højspændingsbatteriet straks fra resten af bilen. Der er desuden intet brændstof, der kan antænde. Du kan læse meget mere om sikkerhed i vores elbiler her.

Nej. Nye elbiler er forsynet med en automatisk genereret lyd ved hastigheder under 20 km/t for netop at sikre, at fodgængere, cyklister eller svagt seende altid kan høre elbilerne. Ved højere hastigheder vil dækstøjen være hørbar – elbil eller ej.

Ja. Batteriet i en Hyundai har den internationale klassifikation IP 6K9, og er bl.a. beskyttet mod støv og højtryksrens med vand.

Bemærk: Hvis du har en Hyundai med mat lak, så anbefales det at undgå vaskehal, da det kan give vaskeridser. Læs mere om vedligehold af mat lak her.

Hos Hyundai ønsker vi at gøre din kørsel så sikker som muligt. Derfor er alle vores biler udstyret med de bedste sikkerhedsfunktioner, så både du og bilens passagerer er beskyttet på bedste vis. Præcis hvilke sikkerhedsfunktioner, der er i en given bil afhænger af model og variant. Du kan læse mere om sikkerheden i vores biler generelt her.