Ydeevne der får hjertet til at banke hurtigere

Når du møder en Hyundai med et "N" i sit navn, så kan du regne med, der er tale om en bil fyldt med dynamiske køreegenskaber. Både til hverdag og til ægte racerbane-færdigheder.
Nürnburgring set ovenfra med Hyundai N-logo
Hyundai IONIQ 5 N parkeret i garage set bagfra

Om N

Født i Namyang og finpudset på Nürnburgring

N står både for Namyang og Nürburgring. Det er nemlig på vores globale forsknings- og udviklingscenter i Namyang, Sydkorea, at Hyundai skaber nogle af verdens mest højtydende motorsportsbiler. Og det er på den legendariske racerbane, Nürburgring, i Tyskland, at bilerne bliver testet til det yderste. N-modellerne er konstrueret til at tilfredsstille alle, der ønsker at mærke et ægte adrenalinsus.
Hyundai IONIQ 5 N performancebil kører på racerbane
Hyundai N racebane og N-logo

European Technical Center ved Nürnburgring

De mange tests af N-modellerne finder sted på Nürnburgring Nordschleife, der samtidig også er hjemsted for Hyundai Motor European Technical Center. Det er her verdens mest avancerede bilteknologier testes op imod de mest barske vejforhold og tjener som et tegn på Hyundais målrettede dedikation til udviklingen af højtydende bilteknologi.
“Never just drive“

“Never just drive“

En køretur er ikke bare en køretur. Det ved vi alle. N-modellerne er for dig, der ønsker at gøre hvert øjeblik bag rattet til en oplevelse.

Spænding

Spænding

N er aldrig kedelig. Den er faktisk alt andet end kedelig, og de mange hestekræfter bidrager til uforglemmelige oplevelser. 

Motivation

Motivation

N motiverer alle os køreentusiaster til at forblive tro mod vores passion. N-modellerne opfylder med garanti dit ønske om høj ydeevne.

Autentisk

Autentisk

N dominerer WRC og TCR, og modellerne når hele tiden nye højder. N er skabt af legender inden for branchen og er omhyggeligt konstrueret til at levere ægte ydeevne.

Historie

Drevet af succes inden for motorsport

Hyundai annoncerede sin genindtræden til WRC i 2012 og afslørede den nye i20 WRC-konceptbil på Paris Motor Show. Og efter næsten et årti med udvikling af vores alsidige N-serie af racerbaneklare landevejsbiler har vi udvidet vores udvalg i Europa i 2021 til at omfatte i30 N og i20 N.
2012 – en ny spiller på banen

2012 – en ny spiller på banen

I 2012 afslørede vi i20 WRC-konceptbilen på Paris Motor Show, og annoncerede vores genindtræden til WRC. Og blot tre måneder senere blev Hyundai Motorsport etableret i Alzenau, Tyskland.

2013 – debut i fuld skala

2013 – debut i fuld skala

2013 markerede vores debut i fuld skala med afsløringen af den forbedrede i20 WRC-konceptbil på Geneve Motor Show og etableringen af vores europæiske tekniske center i Nürnburgring.

2014 – vi tager podiepladsen

2014 – vi tager podiepladsen

Vi fejrede vores jomfrusejr ved Rally Germany i 2014 og tog fire podiepladser og sluttede på fjerdepladsen i WRC med vores i20 WRC. Albert Biermann udnævnt til Executive Vice President i december.

2015 – et glimt af fremtiden

2015 – et glimt af fremtiden

Skridt for skridt har vores ingeniører bygget, undersøgt og udviklet ny teknologi siden 2012. I efteråret 2015 blev lanceringen af den højtydende N annonceret.

2016 – N gør yderligere fremskridt

2016 – N gør yderligere fremskridt

Offentlighedens første kig på ydeevnen på i30 N skabte meget høje forventninger. Og vi gennemførte 24 timers Nürburgring Endurance Race med i30 N Prototype.

2017 – en ny bil til en ny æra

2017 – en ny bil til en ny æra

I 2017 markerede den prisvindende i30 N premieren på den nye Hyundai N High-Performance-serie, og i30 N TCR vandt sit første løb nogensinde på Zhejiang-banen i Kina.

2018 – en ny begyndelse

2018 – en ny begyndelse

I 2018 blev Veloster N og i30 Fastback N lanceret og High-Performance Vehicle & Motorsport Division blev gundlagt – og førte WTCR-serien med toppræstationer fra teamet af i30 N TCR-kørere.

2019 – Championship-vinder

2019 – Championship-vinder

Hyundai Motorsport sikrede sig sin jomfrutitel i FIA World Rally Championship (WRC) og afsluttede 2019-sæsonen øverst blandt fabrikanterne – kun 5 år efter deres WRC-debut i 2014.

2020 – den næste generation

2020 – den næste generation

Den nye i30 N og den nye i30 Fastback N lanceres. Der er tale om store præstationsforbedringer. 

2021 – Endnu mere fart på

2021 – Endnu mere fart på

To nye N-modeller lanceres: KONA N, en SUV-inspireret racerbil, og i20 N, en hot hatch inspireret af i20 WRC-rallybilen.

2022 – Den elektriske N-vision

2022 – Den elektriske N-vision

De to innovative konceptbiler RN22e og N Vision 74 lanceres og fungerer som rullende laboratorier, samtidig med de repræsenterer vores elektriske N-vision.

2023 – Vores første elektriske N-model

Banebrydende, højtydende, elektrisk

Banebrydende, højtydende, elektrisk

IONIQ 5 N er vores første elektriske performancebil, som på én og samme tid repræsenterer en helt ny æra, samtidig med den leverer sporty kørsel – til hverdagen og til racerbanen. 

Mere om IONIQ 5 N

Se verdenspremieren på IONIQ 5 N

Tillad cookies, for at se denne video

DNA

Inspireret af motorsporten

N-universet er skabt med inspiration fra vores succesfulde deltagelse i motorsporten. Og således er der teknologier fra racerbilerne, der ender i vores N-modeller.
Sulten efter sving

Sulten efter sving

N-modellerne er skabt til at klare de mest udfordrende sving. Og takket være avancerede teknologier kan du finpudse dine færdigheder sving efter sving.

Sporty. Også i hverdagen

Sporty. Også i hverdagen

Den er skabt til racerbanen. Men uden at gå på kompromis med evner og komfort til hverdagens køreture. 

Pres den på banen

Pres den på banen

N-modellerne er skabt til at præstere på racerbanen. Tuning er ikke nødvendig. Det eneste du skal, er at stille til start.

Bemærk: 5 års garanti dækker også ved kørsel på bane, dog ikke ved motorsportsløb/konkurrencer.

Hyundai bag om N mekaniker
Hyundai bag om N bilværksted

N-ingeniører flytter grænser med deres passion

Folkene bag N skaber forbløffende teknologi. Udviklingsdivisionen består af mange forskellige afdelinger under samme tag. Alle ideer samles i High Performance-afdelingen.
Drivlinje-afdelingen

Drivlinje-afdelingen

"Det handler ikke om at lave et begrænset antal motorer, der koster en formue, og som kun få kan få glæde af. I stedet arbejder vi hårdt på at udvikle højtydende motorer, du vil kunne se overalt."

Skabelsen af karrosseriet

Skabelsen af karrosseriet

"Med vores erfaring med at udvikle WRC Rally-bilen, sprang vi ind i fuldskala-udvikling af masseproducerede køretøjer, hvilket bragte vores syn på biler til et andet niveau."

Kørsel- og håndteringsafdelingen

Kørsel- og håndteringsafdelingen

"I den bil, vi laver nu, arbejder udviklerne hårdt på at udvikle et køretøj, der ikke bare gør det basale, men også gør kørslen sjovere."

Ingeniørdesign-afdelingen

Ingeniørdesign-afdelingen

"Vi designer en lettere, stærkere og mere sikker konstruktion."

Mere om N

N-modeller

N-modeller

N Line-modeller

N Line-modeller

Motorsport

Motorsport

Performance-sommerdæk kan forårsage moderat støj ved temperaturer under 7 grader. Vinterdæk anbefales for optimal ydeevne ved lave temperaturer.