Produceret i Europa
Tæt tilknytning til Europa
Generelt
Stolt producent af europæisk design – fra Europa til Europa
Det europæiske hovedkvarter
I 2006 åbnede Hyundai Motor Europe sit hovedkvarter i Offenbach i Tyskland. Herfra styres de europæiske salgs-, marketing-, eftersalgs-, flåde- og forhandleraktiviteter.
De europæiske fabrikker
Grundet Hyundais stærke tilknytning til Europa påbegyndtes opbygning af europæiske produktionsfaciliteter allerede i 1990’erne. Fabrikken i Tyrkiet åbnede i 1997 og fabrikken i Tjekkiet i 2008.
Testcenter ved Nürburgring
For at kvalitetssikre vores biler på højeste niveau, gennemgår de et strengt testprogram på Hyundais europæiske testcenter, der ligger ved den legendariske racerbane Nürburgring i Tyskland.
Det tekniske center
Hyundai Motor Europe gør sig umage for at imødekomme de europæiske bilkøberes ønsker og behov. Derfor har de opbygget et teknisk center i Rüsselsheim i Tyskland, hvor de altid er på forkant med udviklingen.
Europæisk designede modeller
Modeller, der produceres i Tjekkiet
Tag et nærmere kig på fabrikken i Tjekkiet
Modeller, der produceres i Tyrkiet
Bag kulisserne på fabrikken i Tyrkiet
Testcenter
Hyundais europæiske testcenter på Nürburgring
Hyundai Motorsport
World Rally Championship (WRC)
Rally er den mest simple test af mand og maskine, hvor kørerne og deres co-drivers kæmper om sejren i alle tænkelige terræner. FIA World Rally Championship er sportens uomtvistelige højdepunkt, og dér hvor kørerne og deres co-drivers vil give alt for at slutte højest på podiet.
I modsætning til racerløb på bane kæmper rallykørerne individuelt på korte strækninger, hvor det gælder om at opnå den bedste tid. De konstant skiftende landskaber bidrager til sportens ry som en af verdens mest spændende former for motorsport. WRC strækker sig fra januar til november og både hold, kørere og fans kommer hele verden rundt. Fra de vilde områder i det nordlige og sydlige Europa til de øde egne af Australien og den mexicanske ørken. Den vedvarende popularitet beviser, hvilke sportslige og tekniske udfordringer, WRC har at byde på.
Rally2
Rally2 er for biler, som er bygget af verdens mest fremtrædende bilproducenter, men private teams kan også være med, fordi der er strenge regler for, hvad bilerne må koste. Ved at udnytte teknologien og ekspertisen fra WRC udgør løbene i Rally2 den ideelle scene til at fremvise Hyundais sportslige og højtydende bilteknologi til nye fans og amatørkørere over hele verden. Vores bil i denne bilklasse er en i20 R5 med 1.6 liters turbomotor, firehjulstræk, en vægt på 1.230 kg. og 5-trins gearkasse.
Touring Car Racing (TCR)
De første TCR-løb fandt sted i 2015. Siden er regelsættet blevet udbredt til banerace i store dele af motorsportens verden, og der findes nu et dusin regionale og nationale mesterskaber i kategorien. Den mest profilerede serie er TCR International Series, hvor flere af de helt store bilproducenter deltager.
eTouring Car World Cup (ETCR)
Den første elektriske Touring Car-serie på tværs af producenter blev præsenteret i 2019. Efter en succesfuld første sæson i 2021, fik serien World Cup-status i 2022. Korte, actionmættede løb i et unikt format på både gader og baner, har givet serien en status som enestående i motorsport. Hyundai var blandt de første, der meldte sig til at deltage, og Veloster N ETCR blev den første fuldelektriske bil i Hyundais motorsportsprojekt.