Performance

Performance

Nye motorer, mere effektivitet
Nu kan du vælge mellem fire forskellige motorer, herunder en 1.0 T-GDi benzinmotor med 100 hk. Disse fås også som mild hybrid, der bidrager til en bedre brændstoføkonomi og en mindre CO2-udledning under kørsel. Sidst, men ikke mindst, fås den helt nye i20 også med den velkendte 1.2 MPi benzinmotor og 84 hk.
Effektivitet tæller

Effektivitet tæller

Den helt nye i20 tilbyder i alt fire forskellige motorer, der hver især bidrager til at give den bedste CO2-effektivitet i klassen. 

Dynamisk performance

Dynamisk performance

Med en enkelt MPi-motor og tre turbomotorer matcher ydelsen på den helt nye i20 bilens sportslige design-DNA "Sensuous Sportiness". 

Op i gear

Op i gear

Afhængigt af motorvalg fås den nye i20 med en 5-trins manuel gearkasse, en 6 trins manuel gearkasse, en 7-trins DCT-automatgearkasse og den helt nye e-clutch model.

1.0 T-GDi turbobenzinmotor

1.0 T-GDi turbobenzinmotor

Den trecylindrede turbomotor er designet til at tage den helt nye i20 til et sportsligt og dynamisk niveau. Med 100 hk og mulighed for mild hybrid-teknologi er bilen den perfekte kombination.

 

1.2 MPi benzinmotor

1.2 MPi benzinmotor

Den firecylindrede motor med 84 hk og 5-trins manuel gearkasse tilbyder optimal kraft med fuld kontrol og et behageligt drejningsmoment. 

 

Trækker op til 1.100 kg

Trækker op til 1.100 kg

Den helt nye i20 kan trække op til 450 kg (uden bremser) og op til 1.100 kg (med bremser). 

Helt op i gear
Den nye i20 fås med en 5- eller 6-trins manuel gearkasse eller en 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse (DCT). Vælger du mild hybrid-varianten, er der, som noget helt nyt, mulighed for e-clutch.
E-clutch

E-clutch

Som noget helt nyt er der mulighed for e-clutch. E-clutch kan sammenlignes med den almindelige manuelle gearkasse: Forskellen er, at betjeningen er elektronisk. E-clutch er udviklet til at øge brændstofeffektiviteten og reducere CO2-udslippet under kørsel ved automatisk at slukke motoren, når du slipper speederen. Motoren startes igen, når der ønskes acceleration.

Kun til mild hybrid med manuelt gear.  

 

5- eller 6-trins manuel gearkasse

5- eller 6-trins manuel gearkasse

Foretrækker du at betjene koblingen og gearene selv? Så er den 5- eller 6-trins manuelle gearkasse det oplagte valg til dig. Sikrer hurtige og flydende gearskift. 

 

 

7-trins dobbeltkoblingsgearkasse (DCT)

7-trins dobbeltkoblingsgearkasse (DCT)

Hyundais egen 7-trins automatgearkasse med dobbeltkobling er til dig, der vil kombinere komforten fra automatgearet med det involverende fra det manuelle gear. DCT-gearkassen gør i20 sjov at køre i kraft af lynhurtige gearskift, samtidig med at brændstofforbruget sænkes. 

Mild hybrid-teknologi
Det effektive mild hybrid-system på 48V (afhængig af variant) understøtter forbrændingsmotoren og tilføjer elektrisk kraft i forbindelse med igangsætning. På den måde får du en bedre brændstoføkonomi og en mindre CO2-udledning under kørsel.
Komfortabel start

Komfortabel start

Mild hybrid-systemet er især nyttigt i bytrafik. Her understøtter den såkaldte Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) forbrændingsmotoren, når den genstartes efter stop. Dette giver en hurtigere og mere jævn start. 

Acceleration

Acceleration

Under acceleration understøtter den såkaldte startgenerator motoren med 4-10 kW afhængigt af omstændighederne. Når bilen er kommet op i fart, skifter systemet tilbage til normal kørsel uden strøm. 

Opladning under kørsel

Opladning under kørsel

Ved konstant hastighed eller tomgang oplades 48V-batteriet afhængigt af batteriets ladetilstand. 

Genindvending

Genindvending

Ved (motor)bremsning bliver batteriet opladet af startgeneratoren. Generatoren konverterer bevægelsesenergi til elektrisk energi og overfører det til batteriet.

Udvidet start-stop

Udvidet start-stop

Når der motorbremses ved lave hastigheder på 30 km/t, aktiveres det udvidede start/stop-system. Ved kørsel under 30 km/t aktiveres e-clutch, og motoren standses for en bedre brændstoføkonomi. Motoren startes igen, når der ønskes acceleration.

Kun ved biler med manuelt gear og mild hybrid.

Hvad vil du læse mere om?
Helt nyt design

Helt nyt design

Mere om design
Klasseledende sikkerhed

Klasseledende sikkerhed

Mere om sikkerhed
Vær forbundet til din i20

Vær forbundet til din i20

Mere om connectivity
Komfort i verdensklasse

Komfort i verdensklasse

Mere om komfort